donderdag 14 juli 2011

Hippe opa


Ik waagde me al eerder aan een herenhemd voor Bert.

Nu kwam de verjaardag van opa eraan... Maar wat koop je voor iemand die alles al heeft wat zijn hartje verlangt. Niets dus. Ik maakte een herenhemd voor onze hippe opa. In het geel, want dat draagt hij graag. Met hetzelfde patroontje van de vorige keer want daar was ik tevreden over. Ik heb een paar aanpassingen gedaan om er een zomerhemd van te maken. (toen scheen de zon nog)
Het was een hele verademing om nog eens een herenhemd te maken, na de jongenshemdjes die ik de laatste tijd maakte. Véél gemakkelijker om de mouwen in de te zetten ... En gelukkig waren ze kort en dus zonder manchetten.

En opa, die heeft het gepast en heeft het die dag niet meer uitgedaan. Maar helaas was mijn fototoestel toen niet in de buurt :-)

7 opmerkingen:

  1. Dat is nog ne keer een tof kadoo voor opa's!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heel mooi, en idd hippe opa met die rode knoopjes erbij!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jammer dat het fototoestel er niet was, want dat moet wel een heel cooole opa geweest zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Euhm, het is nog wel een redelijk jonge opa hoor, een bijna zestiger ;-) Hij lijkt nu ineens stokoud als ik mijn berichtje lees, maar dat was niet de bedoeling (sorry opa ! ;-) )

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hé, had ik dàt eerder gezien, ik had het meteen als voorbeeld gebruikt voor mijn post-van-de-dag. Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. O, echt mooi! Dat is echt een leuk cadeau!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Inderdaad spijtig dat ons model niet te bewonderen is! Knap hemd!

    BeantwoordenVerwijderen