donderdag 30 juni 2011

Grote meid

Vanaf vandaag is Lena geen kleuter meer ...
Pfff, wat ging het snel. Ik herinner me haar eerste schooldag nog alsof het gisteren was. Nu begint ze al woordjes te lezen en schrijven, binnen enkele maanden zal ze huiswerk beginnen maken ...
Het was dus wel een beetje een spannende dag voor mama vandaag.
En Lena geniet van haar nieuwe status. Ze is nu officieel geen kleuter meer. De discussies over de autostoeltjes (die waren heus niet zo erg hoor :-) ) behoren nu tot de verleden tijd want vanaf nu wil Lena niet meer op de Hello Kitty-stoel zitten, want kindjes van de lagere school ...
Ik ben eens benieuwd hoe lang dat zal duren :-)

Verder word er hier nog steeds veel genaaid, maar het geraakt niet altijd op de blog.

Hier een A-lijntje voor een kleine dame. De hals en armsgaten heb ik afgewerkd met een paspeltje. Ik wilde eerst een biais gebruiken, maar was te zwaar voor zo'n klein maatje.

En dan een t-shirt voor een dinofan :

Wil je zelf ook iets in tricot maken: bij Mamasha vind je handige tips om tricot te verwerken tot zelfs een stap-voor-stap beschrijving met foto's.

3 opmerkingen:

  1. Oh, ik twijfelde zo hard tussen oranje en bruin. 't Is echt schoon met dat oranje. Lijkt me een heuse stap zo naar 't lager. Proficiat aan Lena!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mooie naaisels!! En hier ook een grote dochter, die net afstudeerde als kleuter...snif***

    BeantwoordenVerwijderen