donderdag 17 februari 2011

Theofiel, alias Theo


Hier zie je Mirte's nieuwste knuffel: Theofiel de ezel, uit het populaire boekje Knuffels om te naaien. Hij wordt geflankeerd door "konijn en tut", haar grote steun en toeverlaat. Mirte stond erop dat konijn mee op de foto ging! :-)

Tinne kwam hier gisteren even langs en liet me Theo zien. Naar haar kritische normen was hij nog niet perfect. "Laten we het aan een kenner vragen", zeg ik, want Mirte haar (andere) lievelingsknuffel Dora(even populair als konijn, ze heeft een groot hart waar veel knuffels inkunnen) is een ezel. Ze nam hem vast, "Ja hij is mooi" en liep ermee weg ... Liefde op het eerste gezicht... Dat zag ook Tinne en omdat het wreed is om prille geliefden uit elkaar te halen mocht Mirte Theo houden. Hij slaapt nu bij Mirte, Dora en nog andere onmisbare knuffels in haar bed.

Mirte vertoont wel wat hamstergedrag de laatste dagen ...
Eergisteren waren we bij de dokter en toen we gingen vertrekken nam ze een balpen vast die op zijn bureau lag. Ik vroeg haar die terug te leggen want anders kon de dokter niet meer schrijven (ah ja!). Begaat die dokter de kapitale fout om te zeggen dat ze hem wel mocht houden als ze hem echt mooi vond. Waarop Mirte héél theatraal zegt: " Ja ik vind hem suppperrrrrmooooooiiiii!". Lap, daar stonden we dan. Dan kunt ge als moeder niets meer doen, de dokter moet zo maar geen voorzet geven, want mijn dochter die heeft een neus voor goals. Wij dus met de "supermooie balpen" van Bayer naar buiten. Iets in me zegt dat hij in zijn lade gelukkig nog wel een voorraadje liggen heeft. :-) Als u zich afvraagt, "is dat kind wel ziek"; jawel hoor, maar ze was toen op haar hoogtepunt, de nurofen deed goed zijn werk.

En twee dagen later gaat ze dus aan de haal met Theo, de ezel.
Ik zal haar maar goed in de gaten houden. Afin, de eerste dagen zal ze nog niet ver geraken want ze is nog steeds ziek, ocharme.

2 opmerkingen:

  1. Oooh... ik heb hem nog in stukskes gezien en nu is hij helemaal af, hij is heel erg cute geworden, mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. bwah, er zijn toch wat aanpassingen nodig voordat ik het zelf goed ga vinden.
    Een tip: gebruik geen tricot voor de knuffels. Ik had het kunnen weten, maar wou mijn nieuw bolletjes stofje gebruiken :-)

    @ Mirte: geef Theo af en toe een worteltje en stop hem elke avond maar lekker onder in bed!

    BeantwoordenVerwijderen