zondag 15 augustus 2010

Geknoei

Vanmiddag is mijn hart blijven stilstaan! Echt waar!

Kent u dit jasje nog? Het ligt hier klaar voor een kersvers neefje dat elk moment geboren kan worden. Ik moest alleen nog een sluiting voorzien en daarvoor had ik hier drukknopen liggen.

Ik heb een hekel aan 'afwerkingsklusjes' die je hele kledingsstuk om zeep kunnen helpen, zoals daar zijn : knoopsgaten naaien met een machine die hapert, draadjes wegwerken van het knoopsgat en die te kort afknippen zodat je hele knoopsgat om zeep is ... u merkt, knoopsgaten dat brengt soms stress te weeg!

En vanaf vandaag mogen drukknopen ook mee op het lijstje !
Ik had mezelf al zo'n handige tang gekocht om gaatjes in de stof te maken. Tot zover ging het nog goed ...
Maar blijkt dat het niet voor niets DRUKknopen zijn, volgens mij gaat dat boeleke platgeduwd zijn voor die knopen toe geraken ... En als je ze wil openen ... dan trek je gewoon het onderste deel van de drukknop door het jasje heen ...

Pfff, heb het jasje dan maar even weggelegd om de emoties te laten bekoelen... en hoop dat ik morgen een oplossing kan vinden ...

Hopelijk is Nana ondertussen nog niet aan het bevallen ... ('t is echt voor ieder moment ... )



Gelukkig ook nog een geslaagd projectje : gisteren gingen we met Tensemble muziek spelen op een tuinfeestje. Om de gastheer en -vrouw te bedanken maakte ik twee muziekpennenzakjes. Ik had eerst een mooi patroontje op tinternet gevonden, maar dat was in het Engels en ik sloeg een beetje tilt bij het omrekenen van inches naar centimeters. Dan heb ik maar mijn oude schoolpennenzak bovengehaald en die nagemaakt. Het was wel wat gefrul om de zijkanten mooi te stikken. Maar ben wel tevreden over het eindresultaat.

Op datzelfde feestje speelde ik ook nog met een naamloos saxofoonkwartet. Bij deze dus ook nog snel een oproep voor een originele naam ...

4 opmerkingen:

  1. Oh ja, dat heb ik ook al meegemaakt.. drukkers die mee door het gaatje komen.. Ik geloof dat ik dat toen heb opgelost door de drukker opzij te schuiven en het gaatje met de hand dichtstikken, drukker schuift terug op zijn plaats en je zag er gelukkig niks meer van.. Hoop dat dat bij jou ook lukt...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De blije blazers? ;-) Ik vind ze heel leuk!! En wat een leuk stofje ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. stukje katoen in de zoom verwerken waardoor de drukknoop wat meer "grip" heeft?

    heb ooit enkele keren meegespeeld met "filet de sax" (ook saxofoonkwartet)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik voorzie aan de binnenkant ook meestal een extra stukje stof, dat helpt. Misschien heb je ook te zware pitsers genomen. Zelfs de kleintjes zijn al zeer stevig. Aiaiai, dat is toch sneu!!

    BeantwoordenVerwijderen