maandag 21 juni 2010

zomerjasje Roodkapje





En de eerste zomerdag brengt ... een zomerjasje. Moet kunnen vind ik. Ik wil het eerst nog zien dat het mooi weer gaat worden, ben een beetje argwanend geworden na mijn koud weekje vakantie. :-)

Ik was natuurlijk al voor die vakantie aan dit jasje begonnen. Lena heeft eigenlijk wel een zomerjasje dat nog past, daarom had ik er aanvankelijk voor haar geen gemaakt. Maar het mooiste is er al vanaf en elke keer dat stoorde me mateloos... en daarom kwam er dus toch nog een jasje voor Lena. Het model zelf was vandaag erg humeurig na school en ik zag geen kans om haar zonder tranen op de foto te krijgen... dus toch maar een kapstokje verkozen.

Voor het model ben ik vertrokken van het model Jade van Farbenmix, met een aantal aanpassingen. De zakken heb ik er bewust asymetrisch opgezet, een beetje uit luiheid omdat ik vergeten was te markeren waar ze moesten komen ... Mijn werkvolgorde was een beetje chaotisch, daar zou ik ook een lijstje voor kunnen gebruiken :-). Als ik het nu zo bekijk zou ik de linkerzak iets hoger zetten als ik het opnieuw zou doen. Maar dat zal dus voor een andere keer zijn.

4 opmerkingen:

  1. Hey, dat is een heel geweldig idee. Want hoewel ik zulke dingen altijd markeer (ahum) ik krijg het nooit recht. Asymetrisch dus in het vervolg ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Moest ik zo'n twintig jaar jonger zijn, ik zou met veel plezier dat jasje dragen! Echt super!

    BeantwoordenVerwijderen