donderdag 1 april 2010

Zomerkleedje



Dit is het zomerkleedje dat ik enkele weken geleden voor Lena maakte. Ik ben helemaal verliefd op het stofje! Het knippen van het kleedje verliep minutieus om geen cm stof teveel te verliezen en het kostte me echt moeite om de kleine restjes weg te gooien. Ik heb dit stofje ook in een groene tint gekocht om voor mezelf eens een rok te maken ... de eerste! Maar ik weet niet of het wel zo'n goed idee is om dat onmiddelijk in die stof te doen!

Tot hiertoe heb ik enkel kleedjes voor de kindjes gemaakt. Aan mezelf ben ik nog niet toegekomen en dat is voornamelijk omdat ik het heerlijk vind dat de meisjes nog een ongecompliceerd figuur hebben. Zij staan met alles mooi! ('t zijn dan ook zo'n mooie kinderen ... :-) ) Ikzelf heb geen maatje 38 en vind het moeilijk om in te schatten of een kledingstuk waar ik aan begin me wel gaat passen en mooi staan ... Ik vrees dat ik ook niet het geduld heb om zo'n stuk dan nog tien keer te gaan aanpassen als het niet goed is.
Maar goed, ik heb me dus toch voorgenomen om me toch eens aan een rok te wagen.

Wie niet waagt, niet wint?
Maar verwacht er hier nog niet te snel nieuws over, want ik heb nog veel leuke dingen te maken die gemakkelijk voorrang kunnen krijgen :-)

1 opmerking:

  1. Wat een mooi jurkje voor Lena. Is ze er trots op? En nou maar hopen op veel zonnige dagen.

    BeantwoordenVerwijderen