zaterdag 24 april 2010

Afscheid van het spijlenbed ...


Wat gaat het toch snel ...

Vannacht slaapt ons Mirte voor de eerste keer in haar nieuwe grote bed ! Ze had al een beetje geoefend aan zee : daar lag ze samen met de zus op een kamer en mocht ze in een groot bed slapen. De combinatie van die twee zorgde wel voor de nodige opwinding: terwijl grote zus 's avonds best wel moe was, bleef Mirte maar spelen en tateren in dat grote bed. Ik moest daar als een gendarme achter de deur gaan zitten om haar telkens tot stilte te manen, ik heb daar wel een keer bijna een uur gezeten ...

Terug thuis stond daar dat kleine spijlenbed op haar te wachten; maar op die week aan zee moet ze enorm gegroeid zijn want dat spijlenbed was echt ineens te klein. Ze had nu een hele week de luxe van veel ruimte in dat grote bed gehad waarin ze veel ruimte had om te draaien en te keren. De eerste nachten terug in haar kleine bedje is ze regelmatig wakker geworden omdat ze te weinig plaats had.

Wat nu? Dan begint er zo'n moederalarm in mij af te gaan van : dat kind heeft een nieuw bed nog, en liever gisteren dan vandaag. Afin, gisteren is dan toch een week later geworden en vannacht is het dus zover.

Ik word nu nog maar eens geconfronteerd met het feit dat ook mijn kleine meid groot wordt. Het spijlenbedje heeft zijn dienst hier bewezen ...

Kleintjes worden snel groot ...

Gelukkig was mijn kleintje vandaag zo moe van het buitenspelen dat mama niet op wacht moest zitten!

3 opmerkingen:

  1. wat een overgang hé naar het grote bed; heb je geen foto van de kleine meid in haar grote bed? Hoe oud is ze precies? Die van mij is twee jaar van eind maart en ik ben nog aan het twijfelen mede ook omdat ze infeite nog plaats genoeg heeft in haar spijlenbed.

    Fijne zondag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. lol; aster is er bijna 4 en slaapt nog in een spijlenbed. Ze is bijna verplicht van erin te blijven slapen tot we verhuizen binnen langer dan een halfjaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Ilse: Mirte is drie maanden ouder dan jouw dochtertje, ze is twee van eind december. Het was idd door een week in een groot bed te slapen dat ze ineens meer plaats innam in dat kleine bed, anders had ze er nog wel even in geslapen. Maar eens ik het dan in mijn hoofd heb dat dat kleine bed niet goed genoeg meer is ... :-)
    Ik leg het borstvoedingskussen naast haar, zodat het toch nog een beetje een barrière vormt met de afgrond die daarachter lonkt :-) Zo is dat met Lena ook goed gelukt; die is ooit eens twee keer uit haar bed gevallen en daar sliep ze dan nog door ... (alleen mama erg geschrokken van grote bonk)

    @tante hilde: dan zal Aster wel erg uitkijken naar de verhuis :-) of mss vind ze het wel leuk om in zo'n knus nestje te slapen !

    BeantwoordenVerwijderen